dilluns, 14 de febrer del 2011

Cursa Lo Frare, Ginestar

Aquest any he descobert que a les Terres de l’Ebre hi ha una gran inquietud per les curses de muntanya, hi ha 19 inquietuds materialitzades en 19 curses en un marc incomparable i que és molt desconegut per gran part de la gent, m’incloc però li estic ficant remei.

Diumenge feien la tercera cursa del Circuit de les Terres de l’Ebre. En un principi ens feia una mica de pal anar allí abaix, quan parlés dels Ports sembla que estan a tomar pel cul, però desprès no es per a tant i com sempre és un plaer passejar per allí, doncs ens vam decidir.
Aquesta cursa obria la meva temporada de curses de muntanya i també era l’estrena d’Anna en les curses de fer el jabalí.

De la porta de casa fins l’arc de sortida a Ginestar vam trigar 1h 20’ per carretera bona i tranquil•la. Recollida de dorsal sense cues i a un preu molt bo (17 euros) per 22kms i 850m+ , a mi m’han sortit algún més. L’organització immillorable, tot controlat i amb ganes de fer les coses bé. Lo que més em va cridar l’atenció va ser veure a totes les cruïlles gent de l’organització, sobretot canalla del poble fent molt bé la seva feina. Avituallaments per donar i per vendre i a sobre amb gominoles....que més es pot demanar.
De la cursa comentar que el recorregut va ser molt bonic, barrejant pistes divertides i amb paisatges molt bonics, amb senders tècnics i entretinguts on qui podia aixecar la vista disfrutava d’unes vistes al•lucinants i feréstegues. Això sí, no vull imaginar l’estress dels de davant per anar ràpid i sense trencar-se el cap amb el terreny que era guarro i cabro....vamos com ens agrada als de muntanya.
Vaig disfrutar molt de veient patir i superar-se a l’Anna, però més vaig disfrutar de lo bé que es va sentir al veure l’arribada, la primera ja la té al sarró, OLE!!!
La nota molt positiva és per l’organització de la cursa i la molt negativa per tots els participants que van tirar vasos fora de la zona d’avituallament i els envasos de gels.....vull pensar que ahir vaig veure molta merda perquè no anàvem davant però jo vaig acabar escandalitzat de que gent que suposadament disfruten de la muntanya la puguin embrutar tant. Espero que l’organització fiqui remei, ja que al reglament diu clarament que aquestes actituds son sancionables.....i ho digui el reglament o no, el respecte per la natura està per davant de tot.


Foto robada a Ramon Ferrer Monrasin

Foto robada a Ramon Ferrer Monrasin

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Enhorabona a tots dos!!! Es maco poder compartir aquests moments en bona companyia!
Una abraçada!

Anònim ha dit...

No n'hi ha per tant!!!
Veig que la bona cara abunda i no veig cap cara desencaixada per preucopar-me, així que no hi ha primera sense segona!
Anims Anna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Santi, estas fet un figurin, serà bon entrenament per Balaguer, anims als dos :D

Unknown ha dit...

Danielet tu ja saps que es això. Compartir no és dividir sino multiplicar...ohhhh que bonic jajaja

Erik Vam acabar molt millor de l'esperat...i crec que hi haurasegona i tercera i...
A Balaguer descobriré lo lent que soc però inesgotable.

Salut

Luigi ha dit...

Hola Santi,

Enhorabona a tots dos, més per l'Anna que s'estrenava

Et volia comentar respecte al tema de la brutícia i que també esmentes a corredors.cat, que jo no tinc massa bon concepte de la gent que es mou per les curses de muntanya. Crec que hi ha molt desconeixement del funcionament dels ecosistemes i més simplement, hi ha un bon gruix de gent que l'únic que vol és córrer, tant li fa tot i puja a la muntanya com si fos un Parc temàtic on demostrar la seva virilitat per després poder-ho explicar. Recordo fa un parell d'anys que em vaig oposar a l'Ultra Trail Aneto a elatleta.com i vaig tenir un bon pollo, doncs lluitar contra la ignorància és molt complicat encara que tu tinguis bons arguments. En fi, la cosa va a més, cada vegada hi ha més curses i més gent fent l'indio, tard o d'hora hi haurà d'haver alguna regulació (com ha passat amb l'escalada, els 4X4, etc.)
Salutacions