dissabte, 19 de febrer del 2011

Pre-cursa, Mitja Marató de Balaguer

Un any més, i ja van onze, tornarem a córrer a Balaguer. Els bons temps semblen molt llunyans on baixar de 1h20’ tot i el vent i els metres de més va ser possible, els mals temps, que em van fer canviar la mitja pels 10kms degut al guix que portava al braç, també sembla que ja han passat, total que sembla que aquesta edició serà una més que no passarà a l’historia pel crono.

Dos mesos entrenant amb constància i regularitat, que fàcil és dir-ho i quin esforç s’ha de fer per complir-lo. Durant aquestes 8 setmanes i 99 hores tot, i quan dic tot em refereixo al 100%, han sigut entrenos per assimilar kms a baixa intensitat i sempre pensant en curses de llarga distancia. Ahir sortia a fer l’ÚNIC entreno a ritme exigent, aproximadament just per sota del llindar anaeròbic, i tot i estar rodant durant 40’ la veritat es que em vaig trobar prou bé....Al loro, que no estamos tan mal!!!

La cursa de demà serà un dia de festa, com quan anavem a escola i sortiem al patí a jugar per divertir-nos amb els companys i sense preocupacions de cap mena. Demà sortiré amb l’únic objectiu de no trencar-me però disfrutant, així si en el km 0 em dona una sobredosis de adrenalina i surto a tope i en el km 4 peto doncs content, i si em dona per sortir a no patir doncs també content. Només tinc un límit, sub1h27’.

Però com tota cursa d’asfalt té que tenir un estudi minuciós dels ritmes i de parcials doncs jo he previst que la cursa tipus serà:

Sortida amb la calma, es a dir no deixar-me emportar pels corredors més ràpids i controlar el meu ritme a 4’05’’ o 4’10’’/km.
Fins a la meitat (10,5km) mantenint i allí, si estic MOLT bé, començar un progressiu fins a meta. Però si a la meitat la cosa va normaleta, doncs mantenir ritme i al 15 fer un nou estudi de forces.
Al km 19 vagi com vagi faré el meu canvi de ritme tan temut pels meus adversaris ...els riures van aquí... i que ja no pararà fins a la línia de meta.

Resumint, si la cosa va molt bé el crono que em faria molt content seria 1h24’ (4’/km). Si tinc un dia normalet el crono estarà al voltant de 1h26’ (4’05’’/km).

Vinga la part fàcil ja està feta....blablabla, ara toca lluitar i patir demà.

1 comentari:

oscar ha dit...

Pel temps que esperaves fer diria que va anar molt bé, no? No em vaig inscriure però vaig venir a veure-us arribar. De tant en tant mola estar a l'altre costat! Records!