dimarts, 1 de març del 2011

Alimentació esportiva Infisport

Dissabte l’Erik em passava barretes i gels de la marca Infisport, i com fins avui no tenia festa doncs tocava esperar per poder provar el pruductu i veure com funciona una marca diferent a PowerBar, que es la que utilitzo normalment perquè em funciona molt bé, efecte placebo? potser sí però com em va bé doncs endavant.

Per veure si funcionava vaig pensar que tenia que buscar una ruta durilla i que estigués aprop del meu límit per ficar el cos a prova i veure com reaccionava amb l’ajuda de les “barretes”.

Ruta corrent pel Montsec de Rubies, sortint de Vilanova de Meià (610m), escalfar per la carretera que puja al Pas Nou per agafar el desvio que porta al Cogulló (1002m), desprès pista passant pel coll de Cabeces i passant per la Font Blanca. Un trosset més de baixada per carretera i pujar per la pista direcció Rubiés, pujar al Pas de les Eugues, crestejar fins Mirapallars (1668m), baixar pel Grau Ample, pujar el Pas del Camí Ramader (1610m) i des d'aquí tot avall fins Santa Maria de Meià. Total 33 kms i 1864m+.
La ruta molt guapa i encara més dura. Les pujades molt dures, unes per guarres, Pas de les Eugues, altres pels pendents, Pas Camí Ramader i Cogulló. La baixada final llarga i amb pedres que m’han deixat els quàdriceps ben tous.



Així he acabat...faig mala cara jajaja


Per provar avui, he decidit que portaria una ND3SOLIDO, que està pensada per ser una barreta de molt fàcil menjar, i que aporta energia de manera sostinguda, però més rapida a l’hora d’assimilar que les barretes tradicionals com la Energy Bar de la mateixa Infisport o la Perfomance de PowerBar. L’he pres quan portava 2h i aprofitant que tenia que fer la cresta del Montsec on tenia que anar més lent perquè no hi ha camí i es va camp a traves, com no podia anar ràpid, i per lo tant la respiració era tranquil•la, podia empassar fàcilment. Al treure-la del embolcall m’ha sorprès que semblava un tros de codony però gens pringós, consistent (no he patit per si em queia a terra) i de molt fàcil mastegar i empassar...no m’ha calgut beure aigua suposo que amb més calor ajudarà a no tenir la boca pastosa. El gust, tot i ser cítric, jo la veritat es que no l’he trobat i m’ha recordat, i molt al codony, potser per algú diria que és massa dolç però per mi es genial. Als 10 minuts ja em notava menys emboirat i es que tindria que haver-la pres abans. I lo millor es que he fet la cresta amb tobogans, una baixada, un pla per sota de 5’/km, una pujada i la baixada final i he arribat bé d’energia, es a dir, que una barreta dona per 1h45’ potser això seria el màxim doncs els últims metres ja notava que anava un altra vegada justet, potser per falta de forces o per estar trinxat de tant baixar, si la ruta hagués durat més hauria pres el gel però no ha calgut.

Aquesta barreta trobo que és molt bona per lo poc que ocupa, per lo fàcil que es menjar-la, per lo bona que està, per lo molt que duren els seus efectes i perquè entrega l’energia bastant ràpid però no en plan subidon dels gels sino d’una manera més progressiva. En definitiva una barreta a mig camí entre les barretes classiques i els gels. Comparant-la amb PowerBar diria que és algo semblant a els Ride-shots però amb l'avantatja que en una dosis tens lo mateix que amb les 9 gominoles, estalviant-te estar pensant en anar prenent cada poc una gominola.

Cada vegada veig més clar que les barretes tradicionals no em fan gaire servei, excepte si vaig en bici en una tirada molt llarga on puc anar menjant trossets. Ara per ara estic decantant-me per gels en cas de globo o per aconseguir un subidon curt (45’) i sense importar-me el baixon de desprès i barretes de fàcil empassar i relativament ràpides de donar l’energia.

Preus productes Infisport

Barreta Energy Bar 1.5€
Barreta ND3 2€
Barreta Faster Bar 1€
Gel 1.15€

EDITO

Amb calma he estat analitzant un tram en pujada que vaig repetir dos vegades, la primera sense barreta i la segona amb ND3SOLIDO. El tram tenia una llargada de 0.6kms i 145m+, es a dir un 24%.

La primera vegada, sense barreta, portava 1h39'16'' de ruta i vaig trigar 9'41''.

La segona vegada , amb barreta, portava 2h49'47'' de ruta i vaig trigar 8'45''.

En definitiva, gràcies a la barreta vaig pujar amb millors sensacions i millorant el temps en 56''. FUNCIONA o això diuen les dades.

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Ja deu anar bé, ja. Fer tot el recorregut amb només una barreta. S'haurà de probar!!
Et veig bé Santiaguin!!!

Anònim ha dit...

Jajaja, Dani pet tu yambé en tinc eeh;)
Merci per l'explicació, la veritat que molt més tècnica que la que jo et puc oferir, gran test.
mil gràcies :D

Unknown ha dit...

TerriBble A tu rai que estas tan fort que no et cal prendre aquestes coses. Records a la family!!!

Erik M'he limitat a explicar que vaig sentir. I gràcies a tu. Salut