dimecres, 30 de novembre del 2011

SOL i neu

Feia dies que a Balaguer tenim boira i una sargantana com jo necessita el sol per viure, així que avui que tenia festa he anat a buscar el sol i de pas veure si podia trepitjar algo de neu.

Decideixo pujar a Caldes de Boi i pujar al refugi Ventoses i Calvell si la neu m’ho permet.

A les 9:30 surto de Balaguer amb 6º i boira, passat Castillonroy ja començo a disfrutar de l’escalfor del sol. Quan fa dies que no rebo l’escalfor del sol la veritat que ho noto però també ho aprecio més quan torno a rebre la seva força. Al parking de Caldes no hi ha ni cotxes, ni gent, ni neu. Em canvio i tot i la fresca, estem a 1º, el solet, quan no queda amagat darrera les muntanyes, fa que no tingui fred. Ja de sortida veig que si vull trepitjar neu igual em toca fer un 3000m i es que la neu està a tomar pel cul. Arribo a l’embassament de Cavallers i passa un airet que gela en viu, i a sobre si la ruta ja em té entretingut amb el pedregal del terra a més tinc que afegir algo amb lo que no comptava, el glaç que hi ha per tot arreu. Patinar al gel i relliscar a les pedres.....avui classe de tècnica, però les Asics gel Trabucco 14 van prou bé i no pateixo massa i a estones inclús és divertit.

Travesso Riumalo i amunt a buscar l’estany Negre, i la neu està molt amunt. Després de la pujada fins l’estany veig que ja esta glaçat, encara no es pot patinar a sobre però ja té tota la crosta de gel. Tiro fins al Refugi on no hi ha ningú i allí aprofito per menjar i disfrutar de les vistes a més de trepitjar una clapa de neu de 20 metres quadrats, no hi ha res més. A partir d’uns 2200m hi ha algo de neu i a 2400m ja son poquetes les zones sense neu, sempre a les vessants orientades al nord.... per ser quasi desembre els esquiadors deuen estar contents.

Feu zoom perquè aquí hi ha un ERMINI

Ara toca desfer el camí i no trencar-se les dents ni cap os amb el glaç. Tot i la feinada que tinc concentrar-me a mirar on fico el peu de cop i volta em sembla veure en una zona perifèrica del meu camp de visió una taca blanca petita i que s’esmuny veloç. Freno i miro amb detall però no hi ha res, però estic convençut que he vist un ERMINI blanquet i elèctric com son. Agafo la càmera de fotos i començo a caminar lent i en direcció a la zona en està el mustèlid. No m’apropo més perquè no el vull molestar massa, però llavors d’un forat surt l’ERMINI, blanc com la neu que tindria que haver al terra i que li permetria passar totalment desapercebut però ara destaca com un far en mig del foscor de la nit.

Aquestos moments m’encanten i el cor em va a mil disfrutant del moment curt i passatger però que per sempre més queda gravat al meu cap. El bitxo va allunyant-se però amb parades per veure que faig, em mira es gira i marxa uns centímetres i torna a girar-se. Per aquests moments m’agrada sortir a córrer per la muntanya son coses que no tenen preu i que em fan sentir part de la natura.

Desprès he continuat baixant i he arribat a la furgo amb quasi 3 horetes de trailrunnig del guapo.

 Al parking amb 1º i el sol esperant-me

 El camí estava complicat: glaç, pedres...

 Estil Xavi Fane amb temportizador

 La neu està adalt de tot

Tornant a la boira...adeu Solet!!!

----------------------EDITO----------------------------

Us deixo una ampliació de la primera foto perquè els que no teniu gaire imaginació o moltes dioptries (i aixó ho diu un miop que sense ulleres no veu res) pugueu veure l'ermini.





5 comentaris:

demolitsteam ha dit...

eieie, jo vull estar fort com tu!!

I la foto de l'ermini? Que m'he quedat amb les ganes

Salut

Unknown ha dit...

Jordi A la primera foto es veu el cap del bitxo, petit però és veu...pensa que és blanc i deu fer uns 15 cm amb cua i tot.
Dona'm una mica de temps i faig una edició amb una foto ampliada.... tot per el Mestre del Costat Fosc ;-)

demolitsteam ha dit...

Ara si que l'he vist!!! Com mola. A veure si algun dia jo en puc veure algun

Sergi ha dit...

Hola Santi, m'agradaria saber si domines el suunto t6d, si es així et puc enviar un mail amb preguntes? Moltes gràcies

Unknown ha dit...

Hola Sergi Perdona el retras a contestar però no havia vist el teu comentari.
Respecte a si domino el T6d....doncs fa quasi tres anys que el tinc i crec que més o menys el tinc controlat. Tu pregunta per mail santimillan29@yahoo.es i t'ajudo amb lo que se i pugui esbrinar.

Salut i perdona que contesti tan tard, però no controlo massa bé els comentaris d'entrades que no siguin l'última publicada