dimarts, 25 de març del 2014

Tastets d'aquí i d'allà

Amb l'arribada de la primavera i la seva variabilitat de temps fa que uns dies pugui sortir amb màniga curta a córrer i altres dies a esquiar amb una nevada de 50 cms amb temperatures de -8º. Total que aquestes setmanes son multidisciplina.

He tornat a la canal de l'embut al Montsec d'Ares amb l'Anna, i ens ho vam passar molt bé, ruta molt divertida i juganera entre canals, cadenes, cabres i grimpades.

He acompanyat al Roger en un dels seus entrenaments de cara a la Ultra Trail del MontBlanc i  ens ho vam passar bé, molt bé. Ruta per Camarasa i Alós de Balaguer, amb dos parts ben diferenciades, la primera arreglant el món sense parar de xerrar i l'última part arrossegant-nos per culpa d'una planificació de la ruta massa optimista per tal de fer una ruta bonica i interessant. Sort que la natura ens va regalar l'observació del Trencalós de molt aprop podent disfrutar durant uns segons de la seva figura, colors i presència....potser ja s'olorava la nostra mort i ens seguia de ben aprop per poder fer un bon àpat a base d'ossos de  trailrunners.

He començat a tornar a les dos rodes, amb la de carretera per les carreteres secundaries del Pla d'Urgell i Noguera, i amb la mtb recordant els senders que tenim al costat de casa. Com totes les tornades, ha sigut dur perquè la bici no avança sola i les cames necessiten el seu temps per agafar la forma però la progressió ha sigut ràpida i algun dia ja he notat que la bici flueix, ja sigui a les pujades o als senders.

També, com no, hi han hagut dies per esquiar. Continuant amb la dura tasca d'aprendre, senzillament, a baixar i a estones intentant millorar la tècnica per poder disfrutar.
Amb l'Anna ens vam anar uns dies a conèixer la neu francesa, en concret Piau Engaly. L'estació està molt bé, amb bons accessos, bones instal·lacions, autobus que connecta tots els parkings, preus molt millor que els d'aquí i els remuntadors en la mateixa línia. De les vistes poca cosa podem dir perquè cap dia vam veure que hi havia a més de 100 metres. Nevar va nevar per avorrir, alguna estona amb una mica de vent sobretot a la part alta però res bestia, boira i nuvols baixos va ser la constant, però tot i això, ens ho vam passar molt bé al curs que vam fer per millorar i introduir-nos en la neu no trepitjada. Suposo que com el nom del curs era Curso de esqui fuera pistas y nieve virgen...doncs paqueton que vam tenir!!!! i ben bé que ens ho vam passar tot i lo dur que va ser, i és que segons el Javi, el monitor, -La gent mata por esta nieve-.  Sort que la neu es toveta, quan es recent caiguda, perquè em vaig fer un fart de tastar-la...literalment, inclús puc dir que els meus calçotets també la van tastar. Semblava una croqueta humana. Una cosa que em va impressionar va ser esquiar sense veure's els esquis, ni les botes. Surfejar i obrir traça a cada baixada....amb una mica de solet crec que té que ser adictiu. Tornarem!!!!

A veure que ens regala la primavera. El que segur caldrà fer és, adaptar-se i disfrutar.

Per últim us deixo l'enllaç per si em voleu votar i d'aquesta manera poder participar en una experiencia als Alps amb quatre esports com a vehicle per coneixer aquelles muntanyes de la mà de Gore-Tex. http://www.experience-tour.com/tour/alpine-quattrathlon-2014/applicant/2991/