diumenge, 23 de setembre del 2012

Vacances per Chamonix


Feia ja temps que l’idea del Montblanc m’atreia, però més que el cim desitjava conèixer la zona....vall, rius, llacs, glacials i agulles.

Com teníem clar que no volíem passar-nos dies a la vall esperant que deixes de ploure o fer mal temps, teníem llocs alternatius per si el temps no era bo. Les alternatives estaven en el camí a Chamonix per no perdre massa temps fent quilòmetres, Parc natural de Vercors, Parc natural de Chartreuse, Grenoble, Llac de Bourget amb la ciutat de Aix-les-Bains, Llac d’Annecy i algún poblet petit ja més aprop de les muntanyes.

Sortim amb la camper i anar fent kms i pagant peatges (79,90 euracos) ens plantem amb unes 9 hores a un poblet al costat de Grenoble. Sortíem de Balaguer amb sol i arribem i està plovent.....feia segles que no veia caure tanta aigua del cel i potser per aquest motiu aquestos francesos tenen tot d’un verd increïble...quina sort tenen.

No explicaré tot el viatges perquè la paciència humana és limitada i no es l’idea avorrir-vos tant. Lo que sí intentaré és resumir el viatge amb les coses que més m’han agradat, impactat o sorprès.

Primer, cada dia sento als polítics que si a Espanya els impostos i els serveis son més barats que a Europa i que ens tenen que pujar els impostos per equiparar amb els Europeus..... Tot mentida!!! Exemples:
- El gasoil fàcilment el trobàvem per sota de 1,40 quant a Catalunya estava al marxar i sense afegir la pujada del IVA per sobre d’aquest preu.
- Als supermercats els preus son iguals i en segons quines coses més barats.
- L’únic que vam veure més car eren els restaurants i segurament pel fet que eren ciutats i pobles turístics.....si ens anem a pobles i ciutats turístiques d’aquí els preus segur que son iguals.
- Els campings, potser per ser municipals o haver més oferta, son infinitament més barats que els d’aquí.

M’agrada i molt veure que a França el turisme de camper i autocaravana és un més, a comparació d’aquí on semblem gitanos o xusma a eradicar de la ciutat. Ens falta molta cultura en aquest sentit.

Els alps son LA OSTIA!!! Quina passada de muntanyes, quina passada de glacials, quina passada de tot....jo vull viure allí.

No m’agraden els telefèrics, pel impacte que fan a la natura però que bonic és pujar a 3800m sense despentinar-se i trepitjar glacials amb les Trabucco. Estic pensant la manera de redimir el meu pecat de comprar un bono de quatre dies de telefèrics, crec tindrà que ser una ultra-penitència.

La vida a la camper amb la persona que més em fa disfrutar és perfecta. Anem on volem, perquè volem i quan volem.

Els francesos continuen sent tan seus, xovinistes a saco i una barreja d’alemanys cap quadrats i llatins em passo pel forro les normes, que hi farem disfrutarem del seu país.

Us recomano el Parc natural de Chartreuse, és una barreja de boscos exuberants i milions de camins per explorar. A més pels que els hi agradi la marca Raidlight tenen la fabrica al centre del parc i pots disfrutar de les seves instal•lacions, entre altres coses provar material de la seva marca, que tot i ser quasi prohibitiu està molt ben dissenyat i fabricat, amb una mica de filosofia ecològica.

Per últim al mapa de campament gitano teniu tots el llocs on vam dormir. Uns idíl•lics i altres suficient per pernoctar però en cap vam tenir problemes.

Grenoble i el telefèric

 Un parc urbà de Grenoble

Glacial de Argentiere 

Un jardí-hort francés



Cascades del circ de Meme, al parc de Chartreuse

Fabrica Raidlight al Parc de Chartreuse



Corriols i vistes del Parc de Chartreuse on es fica a prova el material Raidlight

Llac de Bourget




Annecy i el seu mercat

Saint-Gervais-les-Bains

Planificant al parc de Chamonix


Montblanc

Glacial de Bossons

Chiringuito de l'agulla de Midi, al fons de la vall Chamonix

Saturació de penya a l'agulla de Midi

Sortida del sol amb l'agulla de Midi

Glacial de Mer

On estic jo és on estava el glacial de Mer al 2003 i la foto esta presa des d'on era al 2000, Ens carreguem el planeta

Baixant del llac Blanc i al fons Glacial de Tour


 Riu Arve

Chamonix




Glacial de Argentiere

Gorges de Diosaz, Servoz

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Visca el turisme camperil!! Quina disfrutada de país. Ho tenen be ajustos gavatxos, eh??
Una abraçada parella!!

dedoctor.blogspot.com ha dit...

Amb aquesta crònica i aquestes fotos la familia Riba-Vázquez està obligada els propers mesos a visitar algun d'aquests llocs. Per suposat, a lo gitano amb la furgo!
Salut!

Unknown ha dit...

Danielet Bufff quina enveja, alló és com el nostre Pirineu però a lo bestia. Llàstima que hi hagi tant gavatxo jajaja
Records i abraçades per la family

David Ja et tinc el plannning pel 2013. Vacances amb la familia a Chamonix i fas alguna escapadeta runner per conéixer el terreno. I al 2014 un ultra-runner com tu afegeix la cirereta al seu curriculum amb la Ultra-Trail du Mont-blanc....que et sembla!!!! Per cert les vacances amb furgo aquí li diem a "lo gitano" allí és a "lo jubilat"....Verge santa, surten furgos, autocaravanes de sota les pedres amb els padrinets jajaja

Salut i rumiat el meu planning ;-)

dedoctor.blogspot.com ha dit...

Santi,
el teu planning em sembla perfecte... a partir d'ara en nombro el meu mentor!
Espero que m'hi acompanyis!
PD: per cert, estic d'acord amb vatres... que wuapo seria França sense gavatxos!
Parlem!