dijous, 28 de maig del 2009

Exploració Carreteril

Dissabte em van ensenyar una zona molt profitosa per fer rutes amb la flaca per carreteres molt tranquil·les i com la guia la va clavar doncs em vaig quedar amb ganes de més i més.


Avui com plegava de currar a les 14 m’he canviat ràpid i desprès de carregar tot els trastos he ficat rumb a Verdú.
Arribo, i a les 15:23 amb el menjar a les butxaques (una barreta i un gel), el kit de supervivència (la targeta, el dni i 20 euros), la cutre-fotocopia del mapa, el pepe-ese i el T6c.... sí, sí, el meu manillar sembla el lloc de comandament del Falcó Mil·lenari jajaja


Doncs surto direcció Sant Martí de Riucorb, al arribar a Maldà faig un bucle que em portarà als Omellons tot fent un portet de 6kms molt progressius amb candecia entre 90 i 95.... m’he sentit genial pujant a aquell ritme tan constant. Desprès m’he alegrat de pujar per on ho he fet perquè per baixar a Vallbona de les Monges he trobat unes pendents bastant fortes.
Passo pel balneari de Rocallaura.... llàstima que està en obres perquè fa una pinta. Continuo pujant molt suau fins a la Serra del Tallat on desprès de creuar la C-14 baixo per una carretera preciosa amb corbes i més corbes on disfruto del descens a bona velocitat i sense repós començo l’ascens a Forès, no s’empega però és durillo i com vaig d’exploració no puc passar-me doncs desprès ho puc pagar molt car. Al arribar al poble tenia que agafar una “carretera” que em portava a Conesa però em trobo una furgo parada a la cuneta i li pregunto si vaig bé i em diu que sí, però que ell ha punxat una roda de la furgo perquè estan d’obres i hi ha grava molt gorda........a la merda la ruta.


Hi ha l’opció d’anar a Sarral i arribar a Conesa però això suposa fer un munt de kms i no soc prou valent i decideixo passar per lo conegut, es a dir per Passanant i arribar a Ciutadilla. Al arribar a aquest últim poble tinc l’opció marikilla de fer 6kms i arribar al cotxe o l’opció intentar_aprofitar_el_dia que és remuntar el riu Corb passant Guimerà i Vallfogona de Riucorb (aquest tram és espectacularment bonic), desprès pujar, per una carretereta amb mil corbes, a la Guardia Lada i explorar camins rurals asfaltats però amb una mica de gravilla (gens perillós i amb molt de encant) que em portin a Verdú passant per Montoliu de Segarra i Montornès de Segarra.

Diuen que lo dolent de les persones s’empega, doncs jo crec que lo bo algunes vegades també, doncs avui l’he clavat al igual que el dissabte la Mireia la va clavar.
94kms, 3h23’, 1200m+ i sobretot un bon rollo increïble.........això d’estar 1h17’23’’ sense que un cotxe m’avanci o se’m creui és genial, i quan ha aparegut un cotxe era un padrinet a 40km/h que m’ha saludat i tot...que més es pot demanar.


Per últim i per arrodonir el dia, hidratació immmmmpecable.
Mariano tenim una ruta pendent per aquesta zona i als xampus convido jo, això sí, on tu vulguis jajaja ;-)

3 comentaris:

Oriol Badia ha dit...

noiii carretera ara?¿ avere si fem alguna sortideta, i la pujada a fores les rampetes del mig deunido!!

Unknown ha dit...

Joliiin que be!!
... aquell territori el conec perque sempre anem a mirar basses d'aigua per la meitat sud de la Segarra... es maco, ple d'altiplans. I ara encara esta verd. Guay guay
Dimarts hem mig quedat amb lo Mariano per fer ruta llarga pel Pallars (Btt) Si vols/pots ja ho saps.
Cuida't

Unknown ha dit...

Oriol Ja veus reconvertit en carretero, és l'únic que puc fer sense patir. La mtb a la que la cosa és fica divertida (senders i baixades) no disfruto amb la merda de la mà.

Danielet Pocs dies quedem de verd, però s'han d'aprofitar.
La ruta de dimarts a més de currar no estic jo per fer el bestia amb volsatres.... jo ara baixo a ritme padrinet....un fàstic però és lo que hi ha.

Salut