dimecres, 27 de maig del 2009

Suunto T6C Triathlon pack

Desprès de fer més de 1000kms amb aquest nou cachorro he decidit que ja era hora de fer un petit repotatge.
L’aspecte del rellotge i dels pods (son els cacharrets que mesuren els paràmetres; corrent, en bici o nedant) és molt robust però estilitzats.... ara porto un rellotge no una central nuclear al canell, a la sabatilla no molesta gens el acceleròmetre (faig un 42), a la bici el mesurador és la tanca de la roda i el cadenciometre desprès de provar al tub vertical, on em tocava amb la biela per 2 o 3mm, el vaig ficar a la vaina i perfecte, la cinta tot i ser de plàstic i no de roba com altres models no m’ha donat cap molèstia ni sensació rara.
Quan obres la capsa dona una mica de por veure tants cacharrets i més quan veus que les instruccions son quatre fulles, però tot és ben fàcil, muntar el pod i fer-lo funcionar i el rellotge ja el detecta. Primer vaig trobar en falta unes instruccions més extenses i detallades, tot i que ja he dit que sense cap problema vaig ficar en funcionament tot, però es que a mi m’agrada llegir manuals ben tochos, raro que és un. Desprès he vist que a la web de Suunto tenen videos, manuals en pdf i un fòrum on s’explica tot i quedes ben fart de info.
El rellotge et permet personalitzar dos pantalles amb les dades que vulguis que surtin i això m’encanta.... en altres pulsòmetres tens que donar mil voltes pels menus fins trobar una dada que volies mirar, aquí no. Jo a la primera pantalla tinc les dades de distancia, velocitat/ritme, velocitat/ritme mig, mitja de ppm, ppm actuals, cadència i crono. A la segona pantalla tinc les dades fisiològiques i de desnivell: El esforç del entrenament (TE), Consum d’oxigen post-exercici (EPOC), velocitat d’ascens, alçada, desnivell ascendit i temperatura.........vamos que si la ruta és avorrida sempre em puc passar una bona estona mirant numerets.
La cinta de les pulsacions és de plàstic perquè tot i que Suunto té una de roba, aquesta té memòria i pots fer esport amb la cinta i sense el rellotge i al arribar a casa és pot descarregar l’info al ordinador.....pels que no volen veure a les curses el pulsòmetre però desprès volen veure com a anat la cosa està molt bé. Per nedar cal ajustar-se bastant la cinta perquè sinó al sortir dels viratges et baixa als peus. Jo que més que nedar em deixo arrossegar per la corrent no tinc massa problema però els que neden bé segur que tenen problemes, això sí, nedant amb aigües obertes aquest problema segur que desapareix i sino sempre queda el neoprè.
La fiabilitat és total, res a envejar a Polar i per sobre de Garmin. El software que porta està molt bé i tot i que requereix d’un període d’adaptació a conceptes com el TE i EPOC al final treus molt de suc de les dades. Jo sempre faig lo mateix: primer descarrego les dades del rellotge i abans de mirar-les faig una descripció de la sortida basant-me en les sensacions i llavors intento entendre, amb les dades, perquè he sentit allò. A vegades tinc la sensació que anava com un míssil i intento veure objectivament si era veritat i perquè o al contrari m’he sentit molt malament i intento veure perquè.
Per cert el fet de poder sortir a córrer veient la velocitat en minuts/km i fer una transició ràpida i sortir a pedalar i veure com automàticament reconeix el canvi de disciplina i dona la velocitat en km/h és genial. A les duatlons s’ha acabat tenir que tocar mil botons per canviar això, ara tot serà córrer com mai ho he fet.

Resumint, i dient la veritat; no cal tant cacharro per fer esport, millor dit no cal cap cacharro, però a mi m’agrada i mentres em pugui permetre aquestos auto-regalets i els trobi a bon preu doncs continuaré pujat al carro del consumisme.

4 comentaris:

Marc ha dit...

Bones Santi,

M'alegro que ja estiguis entrenant.

Ni que aquests "caxarros" tinguin mes funcions de les realment necessaries, es una passada el servei que se'ls hi pot treure durant l'entrenament, i a llarg termini encara més. A veure si a la próxima actualització penjes una gràfica amb la informarció i això!

Continua així, que un dia o altre ens veurem ;-)

Oriol Badia ha dit...

jo soc mes sedentari, no porto ni crono a les de BTT jejejejeje avere si ens tornem a vere i no entrenis tan!

oscar ha dit...

Ei Santi, amb el Sergi i l'Albert fa dies que donem voltes al tema de comprar-nos un rellotge d'aquests, tot i que de moment estem mirant Garmin. A veure si diumenge en podem parlar i ens assessores una mica!!

Unknown ha dit...

Marc Com estàs tu? un dia d'aquestos truquem al Mariano que ens prepari una ruta nova i fem patar la xerrada. Així de pas em deixes la bici i miro quants cavalls donar el motoret jajaja

El boig d'Artesa Que vols porta a la bici un cacharret d'aquestos... et duraria dos segons, a la primera trialera al teu ritme és mor d'un curtcircuit jajaja

Oscar Diumenge mentres uns intenten petar el pulsometre nosaltres xarrem i divaguem sobre aquestos trastets tan divertits.

Salut